1. Site-ul https://clinicaalegria.ro/ (denumit în continuare ’’site-ul’’ sau ’’Platforma’’) este proprietatea societății CLINICA ALEGRIA S.R.L. (denumită în continuare ’’ALEGRIA’’, ‘’CLINICA’’ sau ‘’PRESTATORUL’’), având sediul în București, Sector 4, Str. Turnu Măgurele, Nr. 240-242, Spațiul comercial 5, Bloc 1, având număr de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului J40/2956/2019, CUI 37019339.
2. Definiții
SERVICII – nelimitativ: terapeutice de psihologie, psihoterapie și psihiatrie disponibile pe Platforma ALEGRIA. Aceste servicii pot fi contractate de către Pacientul Beneficiar prin mijloace la distanță (contract la distanță conform OUG 34/2014).
BENEFICIARII – sunt acele persoane care accesează site-ul pentru a vizualiza informațiile conținute, respectiv pentru a se programa pentru o consultație de specialitate în cadrul clinicii. Aceștia din urmă devin PACIENȚI ai Clinicii.
PROGRAMARE – un document electronic prin intermediul căruia Pacientul Beneficiar transmite Prestatorului prin intermediul Site-ului/telefonic, intenția sa de a se programa în vederea efectuării unei consultații.
DOCUMENT – întregul conținut al prezentului contract la distanță aplicabil tuturor raporturilor stabilite cu Platforma ALEGRIA.
COMUNICĂRI COMERCIALE – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi, nelimitativ: e-mail, SMS, telefonic) conținând informații generale și tematice, informații cu privire la informații similare sau complementare cu cele pe care le-ați vizualizat, informații cu privire la oferte sau promoții, informații referitoare la serviciile disponibile, programări, precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și/sau sondaje de opinie.
CONTRACT la distanță – conform definiției cuprinse în OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative art.2 punctul 7, astfel cum aceasta a transpus Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor: orice contract încheiat între profesionist și consumator în cadrul unui sistem de vânzari sau de prestare de servicii la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului sau a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul.
DATE CU CARACTER PERSONAL – orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (’’persoana vizata’’); în principiu, reprezintă date personale: numele și prenumele persoanei, domiciliu, adresa de email, CNP-ul, număr de telefon, coduri de identificare/identificator online, date de localizare etc. Datele cu caracter personal prelucrate în vederea executării acestui contract la distanță sau pentru orice interacțiune a unei persoane vizate cu Platforma ALEGRIA vor fi tratate în cadrul Politicii de Confidențialitate.
OPERATOR DE DATE CU CARACTER PERSONAL – înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritate publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal. În relația cu Platforma ALEGRIA, calitatea de operator de date este deținută de Prestator.
CONSIMȚĂMÂNT – al persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate.
PRELUCRARE – orice operațiune/set de operațiuni asupra datelor cu caracter personal (cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate), respectiv, colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea, diseminarea, punerea la dispoziție, alinierea, combinare, restricționarea, ștergerea, distrugerea etc. (reprezentând orice fel de operațiune în legatură cu datele personale).
3. General
3.1. Documentul stabilește termenii și condițiile de utilizare a Site-ului de către Pacientul Beneficiar. Vă rugăm să parcurgeți cu atenție acest document pentru a preîntâmpina eventualele consecințe nedorite/neplăcute, ce pot fi apreciate de către Pacientul Beneficiar ca având un impact negativ asupra datelor sale și/sau informațiilor furnizate către ALEGRIA.
3.2. Accesul la serviciu se face prin accesarea site-ului public https://clinicaalegria.ro/, precum și prin următorul număr de telefon: 0770508524.
3.3. În cazul în care Pacientul Beneficiar nu este de acord și/sau nu acceptă prezentul Document privind termenii și condițiile, vă trimite un e-mail pe adresa office@clinicaalegria.ro cu precizarea motivelor și/sau solicitarilor de realizare a modificărilor intervenite.
3.4. Platforma ALEGRIA este adresată Pacientului Beneficiar cu capacitate deplină de exercițiu (persoane fizice care au cel puțin 18 ani care pot, din punct de vedere legal, să contracteze serviciile), precum și Pacienților Beneficiari cu capacitate de exercițiu restransă, prin părinte/reprezentant legal, persoana care declară faptul că întrunește condițiile menționate mai sus.
4. Politica de confidențialitate
Depunem toate eforturile pentru a vă asigura că protejăm și respectăm confidențialitatea datelor cu caracter personal pe care ni le furnizați prin implementarea măsurilor necesare prevăzute de reglementările în vigoare privind protecția datelor, inclusiv Regulamentul general (UE) 2016/679 privind protecția datelor și Legea nr.190/2018 privind aplicarea Regulamentului dar și bunele practici în materie și recomandările Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să parcurgeți în integralitate Politica de Confidențialitate.
5. Politica de prestare a serviciilor
5.1. Servicii
5.1.1. Prestatorul poate publica pe Platforma ALEGRIA informații despre serviciile disponibile pe site.
5.1.2. Facturarea serviciilor furnizate se face exclusiv în RON. Prestatorul nu răspunde de corectitudinea informațiilor furnizate de Pacientul Beneficiar pentru factură sau de imposibilitatea deducerii unor cheltuieli datorită informațiilor furnizate incorecte de către Pacientul Beneficiar. Toate facturile sunt emise și înregistrate automat și incluse în raportările fiscale. Nu se acceptă corecții cu excepția acelor modificări neesențiale ale facturilor efectuate prin metodele și la termenele legale (cu titlu de exemplu, menționăm nume eronat și alte aspecte similare – deși Prestatorul depune toate eforturile în a avea acces la informațiile corecte cu privire la identitatea Beneficiarului Pacient, dată fiind natura serviciilor furnizate).
5.1.4. În cazul puțin probabil în care Prestatorul nu va putea onora serviciile solicitate, acesta va notifica pe e-mail Pacientului Beneficiar/la numărul de telefon prin care s-a facut programarea. Prestatorul asigură Pacientul Beneficiar de faptul că astfel de situații nu sunt frecvente și că intervin strict pentru a evita crearea oricărui disconfort Pacientului Beneficiar. Motivele care stau la baza unor astfel de notificări includ, nelimitativ: specialistul nu mai poate efectua consultația pentru care a fost programat, personalul auxiliar care oferă nu este dipsonibil și alte asemenea.
5.2. Programări online
5.2.1. Pacientul Beneficiar se poate programa pe platforma ALEGRIA folosind butonul ’’PROGRAMEAZĂ-TE ACUM’’, prin care va fi redirecționat către formularul de programare, respectiv către numărul de telefon pus la dispoziție în vederea efectuării de programări.
5.2.2. Pacientul Beneficiar nu este condiționat de creearea unui cont atunci când efectuează o programare.
5.2.3. Prin finalizarea procedurii de efectuare a programării, Pacientul Beneficiar consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de programare, sunt corecte, complete și adevărate la data finalizării procedurii.
5.2.4. Programarea poate fi modificată numai în următoarele situații:
5.2.4.1. Pacientul Beneficiar solicită acest lucru în scris, trimițând un e-mail pe adresa office@clinicaalegria.ro, menționând clar solicitarea;
5.2.4.2. Pacientul Beneficiar solicită acest lucru telefonic, contactând Prestatorul la numărul de telefon 0770508524, în timpul programului de lucru respectiv, Luni-Vineri între orele 09:00-20:00 menționând clar solicitarea;
5.2.4. Prestatorul poate refuza o programare fără o notificare prealabilă adresată Pacientului Beneficiar, fără a exista obligații între părți și fără ca o parte să poată pretinde daune, pentru următoarele situații:
5.2.4.1. Eșuarea înregistrării programării;
5.2.4.2. Furnizarea de date incomplete sau incorecte de către Pacientul Beneficiar care nu au putut fi obținute de către Prestator ulterior programării;
5.2.4.3. Pacientul Beneficiar a efectuat mai multe programări la care nu s-a prezentat (începând cu a doua neprezentare, poate exista un refuz al Prestatorului);
5.2.4.4. Pacientul Beneficiar folosește Platforma ALEGRIA într-un mod neconform uzanțelor normale și bunei-credințe sau își exercită drepturile în scopul de a vătăma sau păgubi ALEGRIA într-un mod excesiv și nerezonabil, contrar bunei-credințe;
5.2.5. Programările neonorate de către Pacientul Beneficiar, precum și întârzierile, pot fi problematice atât pentru acesta, cât și pentru specialist. Ca urmare, vă rugăm să vă asumați responsabilitatea de a vă aminti programările și de a veni la timp. În cazul în care venirea în mod regulat la programări reprezintă o problemă pentru Pacientul Beneficiar, recomandăm a se discuta acest lucru cu specialistul implicat, pentru a găsi o soluție, alta decât renunțarea la demersul terapeutic. În același timp, întelegeți faptul că poate exista un refuz de prestare servicii din partea Prestatorului în cazul în care intervin mai mult de 2 întârzieri/lună și că veți beneficia doar de timpul rămas până la finalizarea programării (pentru claritate, furnizăm următorul exemplu: dacă pacientul ajunge cu o întârziere de 15 minute la programare și este primit de specialist, va beneficia doar de timpul rămas din consultație, urmând să fie ținut la plata integrală a serviciului). De asemenea, înțelegeți faptul că dupa o întârziere de 10 minute specialistul poate părăsi clinica, neexistând nicio obligație din partea Prestatorului în a mai furniza serviciul respectiv.
6. Încheierea Contractului la distanță
6.1. Contractul la distanță este considerat încheiat de către Prestator atunci când Pacientul Beneficiar este contactat telefonic de Prestator în urma efectuării programării prin Platformă. Prestatorul are dreptul să contacteze Pacientul Beneficiar, prin orice mijloc disponibil/agreat de ALEGRIA (telefonic, SMS sau e-mail), pentru a obține confirmarea personală de către Pacientul Beneficiar a datelor sale de identificare.
6.2. Contractul se consideră încheiat pe durată determinată. Acesta va fi considerat ca fiind încetat în momentul în care părțile își vor fi executat obligațiile reciproce în termenele și condițiile stabilite prin prezentul Document.
7. Politica Clinicii în legătură cu programările la care Pacientul Beneficiar întârzie sau nu se prezintă
- Pacientul Beneficiar are responsabilitatea de a anunța anularea unei programări cu cel puțin 24 de ore lucrătoare înainte de ora programată. În caz contrar, va trebui să achite integral consultația/sesiunea la care a lipsit. Dacă acesta a procedat la anularea unei consultații/sesiuni sau a lipsit la o consultație/sesiune, este responsabilitatea Pacientului Beneficiar să contacteze din nou clinica pentru o reprogramare.
- În cazul în care acesta dorește să oprească intervenția terapeutică, recomandăm să discute în prealabil despre acest lucru cu specialistul său, pentru a evita efectele nedorite ale încetării bruște a tratamentului.
- Elementele de cadru psihoterapeutic (frecvența ședințelor, condițiile privind rezervarea intervalului orar, programarea vacanțelor) vor fi stabilite împreună cu specialistul în primele ședințe.
8. Responsabilitățile Clinicii
Clinica ALEGRIA își asumă responsabilitatea de a oferi nelimitativ servicii de psihiatrie, psihoterapie și psihologie, prin selectarea și monitorizarea atentă a personalului și practicii profesionale din clinică. Calitatea serviciilor este asigurată prin implementarea celor mai bune practici și standarde internaționale în prevenția, tratarea și managementul afecțiunilor psihice.
Clinica ALEGRIA își asumă responsabilitatea de a oferi un spațiu adecvat desfășurării consultațiilor/sesiunilor, precum și un mediu de transparență și încredere cu privire la practicile și abordările profesionale din cadrul Clinicii.
De asemenea, își asumă asigurarea confidențialității datelor personale și a parcursului terapeutic în cadrul Clinicii.
9. Responsabilitățile și drepturile Pacientului Beneficiar
În calitatea sa de Pacient Beneficiar al serviciilor Clinicii sau de reprezentant legal al acestuia, acesta are următoarele responsabilități și obligații:
- de a respecta programările făcute, evitând astfel aplicarea condițiilor stipulate în prezentul document cu privire la anulare, absență, întârziere sau reprogramare târzie;
- de a plăti consultația/sesiunea integral;
- de a menține contactul cu Clinica și, dacă este cazul, cu specialistul dvs. (prin intermediul clinicii);
În calitate de Pacient Beneficiar al serviciilor Clinicii sau de reprezentant legal al acestuia, acesta are următoarele drepturi:
- de a pune orice întrebare în legătură cu parcursul terapeutic din cadrul Clinicii, oricând pe parcursul acestuia;
- de a opri intervenția terapeutică în orice moment; recomandarea noastră este de a discuta în prealabil cu specialistul sau despre acest lucru.
10. Metode de plată
10.1. Prestatorul are prețuri diferite în funcție de tipul de serviciu disponibil pe Platformă. Plata se va efectua pentru fiecare dintre serviciile selectate de către Pacientul Beneficiar, având în vedere următoarele modalități de plată:
10.1.1. Plata online prin card bancar– se va realiza prin reținerea sumei de pe cardul introdus în formularul de plată, la finalizarea alegerii serviciului dorit; cardurile acceptate la plată sunt cele emise sub siglele VISA (Classic și Electron) și MASTERCARD (inclusiv Maestro, dacă au cod CVV2/CVC2).
Menționăm că nu este perceput niciun comision suplimentar pentru tranzacții.
Procesarea datelor de card se face în mod exclusiv pe rețelele procesatorului de plată. Siguranța informațiilor este garantată de faptul că procesatorul nu stochează datele confidențiale ale cardului, ci le trimite criptat pe o conexiune securizată către banca procesatoare. În acest fel, informațiile sunt în siguranță.
Indiferent de valuta pe care o aveți în cont, tranzacțiile se fac în lei, la cursul de schimb al băncii Pacientului Beneficiar.
10.1.2. Plata la recepție – în cazul în care Pacientul Beneficiar dorește a se programa telefonic, acesta va plăti la recepția Clinicii, prin metodele de plată disponibile. Menționăm că în cazul acesta, nu mai suntem în situația încheierii unui contract la distanță, astfel că, devin aplicabile reglementările fiscale în vigoare.
11. Opțiunea Pacientului Beneficiar de a refuza sau de a renunța la serviciile clinicii
Pacientul Beneficiar are dreptul să refuze sau să renunțe la serviciile clinicii, cu mențiunile prevăzute în prezentul Document. Recomandarea noastră este de a discuta în prealabil cu specialistul despre această intenție.
12.Opțiunea clinicii de a refuza sau a înceta furnizarea de servicii către un Pacient Beneficiar
Clinica își rezervă dreptul de a refuza prestarea de servicii pentru cazuri care depășesc posibilitățile sale de tratament (situații de criză, cazuistica care depășește competențele specialiștilor săi). Clinica își rezervă dreptul de a înceta serviciile oferite unui beneficiar în cazul anulărilor repetate, întârzierilor repetate, neplății ședințelor, reprogramărilor repetate ale sesiunilor, comportamentului inadecvat (expunere nelimitativă).
13. Procedura de retragere. Formular de retragere.
13.1. Dreptul de retragere – în conformitate cu art. 9 alin. 1 din OUG 34/2014, Pacientul Beneficiar are dreptul de a se retrage din contractul la distanță încheiat cu Prestatorul, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile calendaristice. Perioada de retragere expiră după 14 zile calendaristice, începând cu ziua trimiterii programării prin formularul disponibil pe Platforma ALEGRIA, respectiv ziua în care Prestatorul confirmă telefonic programarea.
13.2. Pentru exercitarea dreptului de retragere este necesar ca Pacientul să informeze Clinica cu privire la decizia de retragere din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail la adresele indicate în prezentul Document. În același scop, se poate transmite la adresele indicate formularul de retragere implementat pe Platforma ALEGRIA;
13.3. Pentru a respecta termenul-limită de retragere, este suficient să se transmită comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
13.4. În cazul retragerii, vom rambursa suma primită drept plată din partea Pacientului Beneficiar. Menționăm că, în cazul în care acesta își exercită dreptul de retragere în intervalul cuprins între 48 și 24 de ore înainte de programarea sa, ne rezervăm dreptul de a reține 15% din costul total de plată pentru serviciul ales. Reamintim că anularea programării cu 24 de ore înainte de programarea sa poate conduce la reținerea integrală a sumei achitate pentru consultația pentru care a optat Pacientul Beneficiar.
14. Forța majoră și Litigiile
14.1. Prin folosirea/vizitarea/vizualizarea serviciilor etc. de pe Platforma ALEGRIA și/sau al oricărei comunicări trimise de către Prestator Pacientului Beneficiar prin accesare și/sau expediere prin orice mijloc (electronic, telefonic etc.), acesta se declară de acord cel puțin cu prevederile prezentului Document „Termeni și condiții”;
14.2. Niciuna dintre părțile contractante nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat.
14.3. Prezentul Contract este supus legii române și se consideră încheiat în România.
14.4. Eventualele litigii apărute între Pacientul Beneficiar și Prestator vor fi rezolvate pe cale amiabilă, iar în cazul în care nu se ajunge la un acord pe această cale se va apela la instanțele judecătorești competente de la sediul Prestatorului. Pentru a sesiza un eventual litigiu, vă rugăm să vă adresați în scris la adresa office@clinicaalegria.ro. Posibilitatea de a iniția un litigiu nu exclude dreptul Pacientului Beneficiar de a apela la mijloacele de soluționare alternativă a litigiilor dintre consumator și profesionist, potrivit legislației în vigoare. Pentru detalii, se vor accesa link-urile directe din site către autoritățile competente pe care Clinica Alegria, în îndeplinirea obligațiilor legale ce îi revine, le afișează în mod constant pe Platformă.
15 .Dispoziții finale
15.1. Dacă oricare dintre clauzele de mai sus va fi găsită nulă sau nevalidă, indiferent de cauză, această clauză nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze;
15.2. Prestatorul își rezervă dreptul de a putea efectua orice modificări ale prezentului Document, precum și orice modificări ale Site-ului/structurii acestuia, precum și orice conținut, fără notificare prealabilă a Pacientului Beneficiar;
15.3. Prestatorul își rezervă dreptul de a introduce bannere publicitare de orice natură și/sau legături pe oricare pagină a site-ului, cu respectarea legislației în vigoare.
16. Contact și alte informații
În cazul în care există întrebări sau sugestii în legătură cu Platforma Clinicii ALEGRIA, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0770508524, sau prin e-mail la adresa: office@clinicaalegria.ro, în timpul programului, respectiv Luni-Vineri între orele 09:00-20:00.
2023 COPYRIGHT CLINICA ALEGRIA S.R.L.