Clinica ALEGRIA ofera copiilor cu tulburare de spectru autist posibilitatea coordonarii programului de terapie, printr-un specialist cu formare acreditata.

Un program eficient de terapie comportamentala presupune o coordonare a programelor și un
plan bine structurat.
În acest fel, copilul are mai multe șanse sa realizeze progrese notabile și sa își
depaseasca nivelul de achizitii.

Interventia terapeutica dezvolta abilitati (de comunicare, interacțiune sociala, abilitati cognitive) și
modeleaza comportamentul (dezvolta cooperarea și reduce sau inlocuieste comportamentul
inadecvat).

Planul individualizat de recuperare și intervenție terapeutica se stabileste pornind de la nivelul
de dezvoltare al copilului și de la evaluarea psihologica și comportamentala care se realizeaza la
prima intrevedere cu coordonatorul.

Pe parcursul procesului de terapie, analistul comportamental urmărește evolutia copilului, observa
și inregistreaza performantele acestuia, analizează obiectivele atinse în terapie și propune ajustari în
planul de intervenție.

coordonare

Întâlnirile cu coordonatorul sunt regulate, intervalul de timp dintre ele fiind stabilit în funcție de evolutia comportamentului copilului și de nivelul achizitiilor acestuia.

Coordonarea procesului de terapie implica atât copilul, terapeutul acestuia și coordonatorul, cât și părinții, care au un rol esential.

Ei trebuie, de asemenea, sa urmeze sfaturile celor doi specialisti și sa corecteze, în mediul familial, comportamentul problema.

Ziua unui copil petrecuta în familie poate fi un prilej de invatare și de a-si dezvolta abilitățile sociale, de joaca și de autoservire.