De ce este necesară?
– pentru stabilirea unor obiective clare și măsurabile (obiective ce vor sta la baza planului de intervenție inițial)
– pentru a afla care sunt comportamentele care afectează viața persoanei și adaptarea sa la mediu
– pentru a identifica posibile întârzieri de limbaj, de motricitate, de interacțiune socială.
Ce NU este evaluarea inițială?
– nu este o evaluare clinică pe baza căruia se poate pune ulterior un diagnostic de către medicul psihiatru
– nu este singurul tip de evaluare care ajută la stabilirea obiectivelor: trebuie completată de o evaluare în mediul școlar și una în comunitate.
În cadrul evaluării inițiale se folosesc scale de măsurare a abilităților. Acestea pot fi: Carolina, Vb-mapp, ABLLS. Fiecare scală de acest gen are o serie de itemi care sunt grupați pe mai multe arii: cereri, limbaj expresiv, social, autonomie, etc. Analistul comportamental bifează prezența sau absența acestor abilități, bazându-se cât mai mult pe observație și testare directă.
În urma unei astfel de evaluări, analistul comportamental va emite un raport însoțit de un plan de intervenție inițial, care va fi aplicat în cadrul procesului terapeutic.
Datele din raport vor fi obținute în urma observației directe, a testării și a interviului cu părinții.
Dacă copilul prezintă întârziere în dezvoltare sau autism, este indicat să se efectueze o evaluare a nivelului de abilități, pentru a ajuta la coordonarea precisă a terapiei. Evaluarea se efectuează din nou după 6 luni, pentru a identifica evoluția copilului pe fiecare arie de dezvoltare și pentru a ajusta planul de intervenție conform rezultatelor.
În clinica Alegria, ajutăm copiii de toate vârstele să evolueze și să aibă progres pe ariile pe care prezintă deficiențe! Poți apela cu încredere la analiști comportamentali avizați pentru a te ghida în procesul terapeutic!