Cine realizează această evaluare?
Evaluarea este realizată de un analist comportamental acreditat BCBA.
Unde are loc evaluarea?
Evaluarea are loc în creșă, grădiniță, școală sau liceu.
Cum se realizează evaluarea?
Este foarte important ca analistul comportamental să nu interfereze în niciun fel cu modul firesc în care se desfășoară lucrurile la clasă. Astfel, el va sta retras, într-un loc de unde poate observa bine copilul și nu va interacționa nici cu acesta, nici cu alți copii sau persoane din clasă.
Ce instrumente se folosesc?
Informațiile se obțin prin intermediul observației directe. În urma observației se vor completa palierele de grup și interacțiune socială din diferite instrumente de evaluare, în funcție de vârsta copilului: ABLLS, VB-MAPP, Carolina.
Ce abilități se urmăresc?
Ne interesează cu precădere modul în care copilul interacționează în cadrul grupului: dacă urmează instrucțiuni de grup, dacă stă într-o activitate de grup, dacă reușește să aștepte rândul, dacă ridică mâna când știe răspunsul. De asemenea, rutinele de grup sunt foarte importante: împrumută copilul obiecte colegilor? Realizează adecvat tranzițiile de la o activitate la alta?
În ceea ce privește interacțiunea socială cu un copil, se urmăresc următoarele abilități: face cereri către copii, împarte jucării, negociază cu aceștia, își modifică comportamentul în funcție de comportamentul celorlalți?
Care este rezultatul evaluării?
În urma evaluării se realizează un raport complex și se stabilesc obiective de lucru pentru a îmbunătăți unele abilități sociale și de grup.
Ca orice serviciu oferit copiilor și adolescenților, evaluarea este personalizată în funcție de nevoile pe care fiecare le are. În unele cazuri, cu acordul părintelui, evaluarea poate cuprinde și un interviu cu cadrul didactic.