Grupuri de socializare pentru copii cu autism
Joc și dezvoltare
Grupuri de socializare pentru copiii cu autism
Grupurile de socializare sunt susținute de psihologi cu experiență în terapia comportamentală ABA, Art-Terapie Phronetik.
Înscrierea la grupuri se realizează după o evaluare psihologică care va fi efectuată în cadrul clinicii de către psihologul clinician.
De ce să îți aduci copilul la grupurile de socializare?
Pentru că alături de alți copii cu probleme asemănătoare și alături de 2 psihologi cu experință vor avea un program lunar bine structurat cu diverse teme. Grupurile încep cu activitati inițiale:
- Exersarea salutului la venire și la plecare
- Înțelegerea/generalizarea și efectuarea instrucțiunilor primite, instrucțiuni individuale sau colective
- Realizarea de activități împreună cu ceilalți copii
- Implicarea în jocuri interactive
- Inițierea comunicării
- Dezvoltarea capacității de a-și aștepta rândul într-un joc
- Învățarea unor gesturi funcționale cu scopul de a comunica
- Încurajarea contactului vizual între copii și cu terapeuții
- Dezvoltarea abilităților de învățare prin imitare
Cum se desfășoară?
- Pentru participarea la grupurile de socializare, primul pas consta in programarea unei evaluari psihologice, in urma careia se stabileste varsta mentala (VM) a copilului si nivelul abilitatilor prezente.
- Integrarea copilului in grupa specifica varstei mentale si nivelului de abilitati.
- Respectarea programului de desfasurare al grupurilor.
Grupurile sunt formate din maxim 6-7 copii, care sunt evaluati inainte de participarea la grup.
Grupurile sunt sustinute de psihologi clinicieni, avizati in metoda de terapie ABA, cu experienta in lucul cu copiii cu tulburari de dezvoltare si/sau de comportament.
Fiecare parinte va primi in receptie programul grupurilor si structura programului de lucru pe fiecare luna, unde sunt specificate activitatile desfasurate.
Vârsta de 2-4 ani
Durată: 100 de minute
La aceasta varstă copilul își controlează mișcările și devine din ce în ce mai agil. Sare în ambele picioare, într-un picior, lovește într-o minge, își construiește autonomia și are din ce în ce mai multe inițiative.
Este nevoie să încurajăm copilul să devină independent, mai ales un copil cu tulburări de dezvoltare. Acesta are nevoie în permanență să fie susținut, încurajat să realizeze jocuri prin care să dobândească încredere în propriile forțe.
Vârsta de 4-6 ani
Durată: 100 de minute
Abilități de participare la grup:
- Vârsta cronologică: 4-6 ani;
- Abilități de participare la lecții (sta pe scaun, raspunde la comanda “Maini cuminti”);
- Abilități de imitație (imită mișcări grosiere, imită acțiuni cu obiect);
- Abilități de limbaj receptiv (indică cu degetul, indică persoana, obiecte, părțile corpului, animale, mijloace de transport, fructe, legume);
- Abilități de limbaj expresiv (vorbire în propoziții scurte de 2-3 cuvinte, face cereri de 1-2 cuvinte);
- Abilități pre-școlare (potrivește obiecte identice, potrivește culori, asociază obiecte, sortează pe categorii simple);
- Abilități de autonomie personală (bea din cană, se descalță, se dezbracă, folosește șervetelul, folosește toaleta).
Vârsta de 7-9 ani
Durată: 100 de minute
Abilități de participare la grup:
- Vârsta cronologică: 7-9 ani;
- Abilități de participare la lecții (realizează contact vizual);
- Abilități de imitație (imită mișcări cu și fără obiect, imită construcție cuburi, imită mișcări gros-motorii secvențiale, imită desen simplu, miogimnastică);
- Abilități de limbaj receptiv (identifica camere, emoții, locații, categorii, genuri, atribute, răspunde la instrucțiuni);
- Abilități de limbaj expresiv (folosește propoziții dezvoltate din 4-5 cuvinte, folosește DA și NU, denumește obiecte după funcția lor, denumește părțile corpului și funcția, folosește cereri din 3-4 cuvinte);
- Abilități pre-școlare (potrivește obiecte identice, potrivește culori, asociază obiecte, sortează pe categorii simple);
- Abilități de autonomie personală (se imbracă singur, se spală pe mâini, folosește toaletă fără ajutor).
„Prin joc copilul crește din punct de vedere intelectual, își hrănește sentimentul de siguranță interioară, își dezvoltă identitatea, își afirmă personalitatea. Învață cum să fie, cu el și cu parinții săi, și cum să se dezvolte împreună cu ceilalți. Copilul socializează, află care sunt limitele, regulile vieții în colectivitate…” - Sophie Marinopoulos
Te așteptăm la Clinica Alegria
Fă o programare chiar acum
Dacă ai nevoie de informații suplimentare sau vrei să faci o programare, te invităm să ne contactezi telefonic. Îți vom răspunde cu drag la toate întrebările tale.